Delen & Meer uit Almere-Buiten wint Pitchen voor Impact

  • Delen & Meer uit Almere-Buiten liet in hun pitch zien dat ze al echte impact maken in de wijk. Met creatieve activiteiten en een bakje koffie verbinden ze mensen, zetten ze mensen in hun kracht en bestrijden ze eenzaamheid en dat alles op een duurzame manier. Jarenlang deden ze dat anti-kraak, nu is het tijd voor de volgende stap: een meer permanente locatie. Na een paar maanden hard werken tijdens trainingen en het schrijven van een bedrijfsplan wonnen zij de juryprijs van 25 uur ondersteuning.

    Voor het zevende jaar op rij organiseerden we het trainingsprogramma Pitchen voor Impact. Ditmaal samen met KNHM en Social Enterprise NL. In oktober 2021 startten tien ondernemende bewonersinitiatieven met een serie trainingen die leidden tot een solide bedrijfsplan en werden ze klaargestoomd voor een eindpitch. In Theater de Kamers in Amersfoort pitchten zeven initiatieven voor panelleden van het VSB fonds, Stichting DOEN, Oranjefonds en KNHM. In hun pitch maakten zij duidelijk waarom hun initiatief impact maakt op de wijk, met als winnaar Stichting Delen & Meer.

    Delen & Meer won de juryprijs van 25 adviesuren vanwege hun concrete vraagstuk en hun inzet. Deze uren mogen zijzelf invullen. Voor nu is nieuw onderdak echter het meest urgent, want het initiatief is dakloos. Met de plannen op pad dus en een toegankelijke locatie vinden waar ze hun mooie initiatief kunnen voortzetten.

    Het publiek kreeg ook de kans om te stemmen op de meest overtuigende pitch. Deze publieksprijs ging met de meeste stemmen naar De Graafse Akker van Stichting transfarmers in Den Bosch. Met hun openlucht buurthuis, grote achterban en groene activiteiten maakten zij grote indruk en wonnen zij 1000 euro.

    Ook de andere deelnemers deden een hoop kennis en ervaring op. Zo maakten zij nuttige contacten en leerden zij wat de kracht van een sterke pitch is. Tijdens de trainingsdagen werkten zij aan persona’s en het sneewvlokmodel, om inzicht te krijgen in hun wijk en het creëren van draagvlak. Tijdens de challenge gesprekken met verschillende experts kregen zij feedback over hun initiatief en toekomstige plannen. Ook kregen de deelnemers training in storytelling en pitch vaardigheden en zij leerden over het verkrijgen van vastgoed. Met al deze trainingen achter de rug kwamen de deelnemers tot een stevig bedrijfsplan en een heldere pitch.

    Met dank aan de trainers, experts, panelleden, organisatoren en bovenal de deelnemers hebben we weer een geslaagd pitch traject afgerond, met veel energie naar de toekomst toe!

    Projectpartners Social Finance for Community Based Social Enterprises

  • Meer van onze leden

    Stichting Tevreden

    Stichting Tevreden

    • Deventer

    Stichting Tevreden bestaat uit betrokken Deventenaren die van elke Deventenaar een Tevreden Deventenaar willen ...

    Lees meer >
    Wijkbedrijf Selwerd

    Wijkbedrijf Selwerd

    • Groningen

    Wijkbedrijf Selwerd is een BewonersBedrijf in Groningen waarin bewoners zelf de regie nemen om de wijk beter en ...

    Lees meer >
    MidWest

    MidWest

    • Amsterdam

    Coop MidWest is een verzamelplek in de Amsterdamse Baarsjes. Bottum-up bedacht, uitgewerkt en tot stand gekomen door ...

    Lees meer >